Amanda SL

Hemma till sist efter att ha brottats med jävla SL. Argh, hatar SL.
Anyhow, Amanda var här i helgen. På fredagen såg vi Due Date och åt sushi. Lördagen åkte vi till Aquarium och lagade chicken nuggets till middag och idag så var vi hemma och spelade Mario Kart och åt Burger K till lunch/mellis. Är mätt så skippar middagen idag.

Och fyfan, efter att amanda klivit på upptåget hem så skulle jag skynda mig på 43 tåget mot Södertälje C från Upplands Väsby. Det var försenat till 48, och jag tänkte innan att jag kunde köpa nånting att dricka i de här automaterna. Nä, de ville inte fungera. Så jag klev på tåget mot södertälje, och märkte då att min iPod laddat ur och så hade min mobil. Skulle alltså sitta i en timme och stirra in i väggen.

Klev av vid Häggvik för att köpa dricka. Gick till någon spelbutik och köpte en tidning för 18 & en Cola för 18 (!). Drog sedan till tåget, tänkte att jag kunde hinna med 16:07 tåget. Missade det. Fick ta 22 tåget. Hoppade på det, smockfullt men hittade en plats mitt emot någon som satt och käka godis.

Vid 17:00 kom jag till Flemingsberg. Alla tåg från Flemingsberg-Tumba var inställda, varit det sen i fredags och är det till på måndag. Fick då ta ersättningsbuss till Tullinge. När jag väl var i Tullinge hann jag precis med en extrabuss till 721 och hoppade på den. När bussen var vid min gata ville knappt någon av stopp knapparna fungera!! Pallade inte springa fram och skrika "STOOPP" så till sist hittade jag en knapp som fungerade och fick kliva av vid dagiset.

När jag klev av bussen var den halv sex, och sur var jag och gick hem. Sen vid min gata tappade jag först tidningen i en pöl och sen stamade jag med foten av misstag i en pöl så skon blev dygnsur.

Avskyr SL.

Men hade askul med Amanda iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0