Upplands Väsby

På fredag (den 14de alltså) ska jag hämta Amanda i Upplands Väsby. Det blir lite tight, men det blir bäst så om vi ska hinna se på bio osv. Jag slutar 13.40, och tåget jag ska ta går typ 15.10..

Vanligtvis skulle jag tagit 14.10 bussen, och då skulle jag varit hemma kring 14.20/30. Men nästa buss går 14.40, så det blir sjukt tight emellan. Jag måste alltså gå hem, vilket tar en halvtimme i detta snöoväder.. Funderar på att fråga om jag får gå tidigare, men mamma tyckte att det var en dum idé.

Annars måste jag i så fall gå 13.40, och är hemma kring 14.10. Får då packa ner allting (vill ha en bok att läsa på tåget) och kanske lite pengar så att jag kan dricka något på tåget också.

Och det tar en timme till Upplands Väsby från Tullinge så jag är där ungefär vid 16:02. Hennes tåg kommer 16:10, så jag får lite andrum :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0